Můžeme pracovat s cookies,
ať víme, jak to na našem webu žije?

Informace 29/2015 - Informace týkající se centralizovaného zadávání veřejných zakázek

09. 06. 2015

Předmět žádosti:

Odpověď na žadatelem položené otázky, týkající se centralizovaného zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi.

 

Odpověď na žádost:

1) Byla vaším krajem zřízena organizace zajišťující centralizované zadávání pro váš kraj a vámi zřizované příspěvkové organizace? V případě, že ne, jakým způsobem realizuje váš kraj centralizované zadávání pro vámi zřizované příspěvkové organizace a v případě, že jsou centrální nákupy realizovány prostřednictvím příslušných odborů, uveďte jejich název a počet příspěvkových organizací, pro které jsou centrální nákupy realizovány.

Liberecký kraj nezřídil organizaci zajišťující centralizované zadávání pro Liberecký kraj a jeho příspěvkové organizace.

Liberecký kraj v současné době realizuje centralizované zadávání prostřednictvím KÚ LK. Při nákupu komodit na burze je povinen využít služby dohodce. V roce 2010 realizoval centrální nákupy elektrické energie a zemního plynu ve spolupráci s externím advokátní kanceláří.

Centralizované zadávání se realizuje prostřednictvím odboru investic a správy nemovitého majetku (oddělení veřejných zakázek – realizace zadávacího řízení), oddělení sekretariátu ředitele (spolupráce při přípravě a realizace veřejných zakázek), odboru kancelář ředitele (spolupráce při přípravě a realizaci veřejných zakázek) a právního odboru (spolupráce při přípravě smluv – smlouvy o společném postupu při centralizovaném zadávání, smlouvy pro jednotlivá zadávací řízení, tj. smlouvy s ad hoc externími administrátory veřejných zakázek). Veřejných zakázek se účastní příspěvkové organizace Libereckého kraje a dále organizace ovládané Libereckým krajem a obce Libereckého kraje.

Jak vyplývá z výše uvedeného, centrální nákupy nejsou realizovány prostřednictví příslušných – resortních odborů, ale vždy výše uvedenými úseky KÚ LK pro příspěvkové organizace všech resortů, případně dokonce i obcí Libereckého kraje, u kterých příslušný centrální nákup přichází v úvahu.

 

2) Kolik pracovníků se této agendě ve zřizované organizaci nebo na krajském úřadě (v členění dle jednotlivých odborů) věnuje? (v případě, že náplní práce pracovníků není pouze zadávání veřejných zakázek, uveďte, prosím, počet přepočtených pracovníků).

Na centralizovaném zadávání veřejných zakázek spolupracují zaměstnanci těchto odborů:

  1. odbor investic a správy nemovitého majetku
  • (3 zaměstnanci oddělení veřejných zakázek – realizace zadávacího řízení),
  1. oddělení sekretariát ředitele (v organizační struktuře KÚ LK má postavení odboru)
  • (1 zaměstnanec - spolupráce při přípravě a realizaci veřejných zakázek),
  1. odbor kancelář ředitele
  • (2 zaměstnanci - spolupráce při přípravě a realizaci veřejných zakázek), 
  1. právní odbor
  • (2 zaměstnanci - spolupráce při přípravě smluv, a to smluv o společném postupu při centralizovaném zadávání a smluv pro jednotlivá zadávací řízení).

Všichni výše uvedení zaměstnanci se však na výkonu činností v rámci této agendy, tedy centralizovaného zadávání veřejných zakázek, podílí jen částí svého úvazku. Kromě jednoho zaměstnance oddělení sekretariát ředitele, u kterého odhadujeme podíl úvazku ve výši 0,2, odhadujeme u ostatních zaměstnanců podíl maximálně v rozsahu 0,1 úvazku. Celkově se tedy jedná 0,9 úvazku.

 

3) Jaké jsou jejich mzdové náklady za rok 2014 (u zaměstnanců krajského úřadu v členění dle jednotlivých odborů)?

Platové náklady za zaměstnance podílející se na výše uvedené agendě v roce 2014 činily celkem u:

  • odboru investic a správy nemovitého majetku: 148.843 Kč
  • oddělení sekretariát ředitele: 103.649 Kč
  • odboru kancelář ředitele: 82.205 Kč
  • právního odboru: 97.389 Kč

Do celkové částky byly vždy jen zahrnuty platové náklady za část úvazku daného zaměstnance odpovídající rozsahu činností, které vykonává v souvislosti s agendou centralizovaného zadávání veřejných zakázek. Platové náklady se skládají z hrubých mezd a odvodů zaměstnavatele za zaměstnance na sociální a zdravotní pojištění.

 

4) Uveďte názvy veřejných zakázek, které jste zadávali centralizovaně pro vámi zřizované organizace, počet organizací, pro které byly jednotlivé zakázky zadávány v členění dle příslušných oborů/odborů, data zahájení, jejich objem v Kč bez DPH a celkovou dosaženou úsporu.

Název veřejné zakázky

Pojištění majetku, odpovědnosti za škodu a pojištění vozidel

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

47

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

6. 9.2007

Objem v Kč bez DPH

60 000 000

Celková dosažená úspora

není možnost vyčíslit, každá PO si řeší pojistné a škodné události s agentem pojišťovny

 

 

 

Název veřejné zakázky

Poskytování služeb mobilního operátora

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

23. 1. 2009

Objem v Kč bez DPH

20 000 000

Celková dosažená úspora

Vzhledem charakteru plnění není možné vyčíslit

 

 

 

 

 

Název veřejné zakázky

 

Centrální dodávka elektrické energie pro Liberecký kraj a jím zřizované příspěvkové organizace, případně pro další právnické osoby zřizované nebo ovládané Libereckým krajem

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

20. 5. 2010

Objem v Kč bez DPH

170 000 000

Celková dosažená úspora

Objektivní výši úspory finančních prostředků z centrální dodávky elektrické energie lze vyhodnotit pouze s určitou mírou přesnosti. V žádném případě není vhodné porovnávat meziroční náklady na úhrady energií. Před zavedením systému centrální dodávky elektrické energie nebyla spotřeba a úhrady za energie v příspěvkových organizacích statisticky sledována. Pro vyjádření úspor neexistuje žádný relevantní podklad, který by mohl porovnat mezi sebou roky 2009, 2010 a 2011. V každém roce je odlišná spotřeba a výše platby za distribuční složku v celkové ceně meziročně stále narůstá. Za předpokladu, že se cena silové elektřiny VN snížila mezi rokem 2010 a 2011 stejně jako u dodávek ze sítí NN, pak přepočtem za jednotlivá odběrná místa lze vyčíslit úsporu z dodávky silové elektřiny  za období 1.1.2011-31.10.1013 částkou 10 995 000,- Kč

 

 

 

 

Název veřejné zakázky

 

Dodávka elektřiny se sdruženými i bez sdružených služeb dodávky elektřiny na rok 2013 a 2014

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

12. 6. 2013

Objem v Kč bez DPH

33 209 030,-

Celková dosažená úspora

cca 10 000 000,-

 

 

Název veřejné zakázky

 

Dodávka elektřiny na rok 2015 a 2016

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

25. 6. 2014

Objem v Kč bez DPH

51 336 820,-

Celková dosažená úspora

Předpokládá se úspora v jednotkách milionů

 

 

 

 

Název veřejné zakázky

 

Centrální dodávka zemního plynu pro Liberecký kraj a jím zřizované příspěvkové organizace, případně pro další právnické osoby zřizované nebo ovládané Libereckým krajem

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

 

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

 

2

Datum zahájení zadávacího řízení

20. 5. 2010

Objem v Kč bez DPH

237 000 000

Celková dosažená úspora

Objektivní výši úspory finančních prostředků z centrální dodávky zemního plynu lze vyhodnotit pouze s určitou mírou přesnosti. V žádném případě není vhodné porovnávat meziroční náklady na úhrady energií (inflace, DPH atd.) Před zavedením systému centrální dodávky zemního plynu nebyla spotřeba a úhrady za energie v příspěvkových organizacích statisticky sledována. Pro vyjádření úspor neexistuje žádný relevantní podklad, který by mohl porovnat mezi sebou roky 2009, 2010 a 2011. Přepočtem za jednotlivá odběrná místa lze vyčíslit úsporu z dodávky komodity zemního plynu  za období 1.1.2011-31.10.1013  částkou : 12 906 000,- Kč

 

 

Název veřejné zakázky

 

Dodávka zemního plynu v rámci sdružených služeb dodávky zemního plynu na rok 2013 a 2014

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

12. 6. 2013

Objem v Kč bez DPH

71 179 170,- Kč

Celková dosažená úspora

cca 10 000 000

 

 

Název veřejné zakázky

 

Dodávka zemního plynu v rámci sdružených služeb dodávky zemního plynu na rok 2015 a 2016

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

64

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

25. 6. 2014

Objem v Kč bez DPH

122 528 838,- Kč

Celková dosažená úspora

Předpokládá se úspora v jednotkách milionů

 

 

Název veřejné zakázky

 

Vybavení galerie mobiliářem a zařízením

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

0

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

0

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

0

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

1

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

0

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

0

Datum zahájení zadávacího řízení

20. 12. 2012

Objem v Kč bez DPH

23 781 211

Celková dosažená úspora

8 861 579 Kč

 

 

Název veřejné zakázky

 

Poskytování telekomunikačních služeb - mobilní služby sítí elektronických komunikací a související služby a dodávky

Počet příspěvkových organizací odboru školství, mládeže, tělovýchovy a sportu

61

Počet příspěvkových organizací odboru sociálních věcí

18

Počet příspěvkových organizací odboru dopravy

1

Počet příspěvkových organizací odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu

5

Počet příspěvkových organizací odboru životního prostředí

1

Počet příspěvkových organizací odboru zdravotnictví

2

Datum zahájení zadávacího řízení

27. 3. 2014

Objem v Kč bez DPH

8.404.288,96 Kč bez DPH

10.925.575,65 Kč bez DPH při využití opčního práva činí

Celková dosažená úspora

Vzhledem k charakteru plnění není možné vyčíslit

 

 

Mgr. Hluštík Zdeněk
zdenek.hlustik@kraj-lbc.cz
Telefon: 485226435