Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Informace k evidovaným stížnostem v oblasti zdravotnictví za období 2008 – 2010 a 1. pol. 2011

Ing. Bc. Machová (Halašková) Romana

  • 07. 10. 2011 10:30

Sdílet článek

Předmět žádosti o poskytnutí informace: 

na základě zákona č. 106/1999 Sb. Vás žádám o poskytnutí informací o počtu Vámi evidovaných stížností v oblasti zdravotnictví za období roku 2008, 2009, 2010, příp. i za 1. pololetí 2011, v členění dle uvedené tabulky.

Zdravotnictví - stížnosti

Období

Důvodné

Nedůvodné

Odložené/postoupené atd.

Celkem

2008

 

 

 

 

2009

 

 

 

 

2010

 

 

 

 

1. pololetí 2011

 

 

 

 

Žádám rovněž, pokud to lze, alespoň obecně uvést, co je obsahem stížností.

Odpověď: 

Období

Důvodné

Nedůvodné

Odložené/postoupené atd.

Celkem

2008

1+1*

16

10

28

2009

0

10

12

22

2010

1

11

14

25

1. pololetí 2011

0

8

6

14

* stížnost posouzena jako podnět k ustavení územní znalecké komise

Z přehledu vyplývá, že za sledované období byly 3 stížnosti shledány jako důvodné, z nich jedna byla dále vyřízena jako podnět k prošetření postupu nestátního zdravotnického zařízení územní znaleckou komisí a ve dvou případech se nestátní zdravotnická zařízení stěžovatelům omluvila, protože stížnosti byly shledány jako částečně důvodné.

Mezi stížnosti odložené/postoupené je také zařazena jedna stížnost, podaná na místně nepříslušný úřad. Odloženy byly 4 stížnosti z celkového počtu 42, protože byly podány elektronicky bez ověřeného podpisu či s nedostačujícími informacemi a na opakovanou žádost o doplnění stěžovatelé nereagovali.

Za základní příčinu podávání stížností lze označit nedostatky v komunikaci mezi nestátním zdravotnickým zařízením, pacientem a jeho rodinou, často nepochopení poskytnutých informací nebo nerespektování obecně platných předpisů.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky