Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Informace k veřejným zakázkám

Mgr. Kubíčková Michaela

  • 27. 06. 2012 21:02

Sdílet článek

Předmět žádosti o informace: Žádost 106/1999 Sb. (__)

Odpověď:

1. Má kraj implementována interní pravidla pro zadávání všech veřejných zakázek (nejen malého rozsahu, ale také podlimitních a nadlimitních)? Pokud ano, žádáme kopii tohoto dokumentu respektive dokumentů, pakliže jsou zakázky malého rozsahu upraveny samostatně.

Liberecký kraj postupuje při zadávání veřejných zakázek podle Směrnice Rady kraje č. 1/2012  k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi. Tato směrnice je zveřejněna na webových stránkách Libereckého kraje a stanovuje postup při zadávání veřejných zakázek (veřejných zakázek malého rozsahu a veřejných zakázek zadávaných dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách).

2. Jsou výše zmíněná pravidla pro zadávání veřejných zakázek obdobně závazná také pro všechny příspěvkové organizace kraje a obchodní společnosti ovládané krajem a naplňující definici veřejného zadavatele dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách?

Podle této směrnice mají povinnost postupovat také příspěvkové organizace Libereckého kraje. Obchodní společnosti podle této směrnice nepostupují.

3. V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek elektronické aukce?

Od listopadu 2008 bylo pro zadávání zakázek krajem použito 23 x elektronické aukce.

4. V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek nástroje elektronické tržiště?

Od listopadu 2008 nebylo v žádné zakázce zadávané krajem použito elektronické tržiště.

5. Kolikrát od listopadu 2008 do 31. března 2012 omezil kraj počet zájemců pro účast v užším řízení, v jednacím řízení s uveřejněním nebo v soutěžním dialogu na základě losu dle ust. § 61 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění před účinností novely č. 55/2012 Sb.?

Od listopadu 2008 do 31. března 2012 neomezil kraj počet zájemců pro účast v užším řízení, jednacím řízení s uveřejněním nebo v soutěžním dialogu na základě losu dle ust. § 61 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění před účinností novely č. 55/2012.

6. Zveřejňuje kraj informace o plánovaných veřejných zakázkách (investičních záměrech)? Pokud ano, jakým způsobem?

Liberecký kraj zveřejnil některé investiční záměry. Informace o investičním záměru byla součástí usnesení rady kraje. Usnesení rady kraje jsou uveřejněna na webových stránkách Libereckého kraje. Ve Směrnici RK č. 1/2012 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem  a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi je také uveden institut uveřejnění inzerátu o záměru zadavatele zahájit zadávací řízení veřejné zakázky malého rozsahu případně zjednodušeného podlimitního řízení na profilu zadavatele – webových stránkách kraje, a to minimálně po dobu 10 dnů před zahájením zadávacího řízení. V této směrnici jsou také uvedeny náležitosti tohoto inzerátu.

7. Od jaké minimální předpokládané hodnoty zakázek zveřejňuje kraj veřejné zakázky na svých internetových stránkách eventuálně na profilu zadavatele?

Jsou zveřejňovány údaje o všech zahajovaných veřejných zakázkách s předpokládanou hodnotou 200.000 Kč bez DPH a vyšších na profilu zadavatele  - webových stránkách kraje.

8. Jaká odborná kritéria musí splňovat členové hodnotících komisí? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob a jaký je způsob výběru konkrétního hodnotitele ze seznamu hodnotitelů pro hodnocení konkrétní zakázky?

Je-li to odůvodněno předmětem veřejné zakázky, má nejméně 1/3 členů hodnotící komise příslušnou odbornost ve vztahu k veřejné zakázce – např. u stavebních prací je členem hodnotící komise pracovník z investičního oddělení. Každý člen hodnotící komise podepisuje čestné prohlášení o nepodjatosti. Členem hodnotící komise musí být vždy alespoň jeden zástupce zadavatele. Členové hodnotící komise jsou vybíráni dle odborností. 

9. Jaká odborná kritéria musí splňovat zaměstnanci úřadu odpovědní za přípravu veřejných zakázek a zaměstnanci úřadu odpovědní za kontrolu realizace veřejných zakázek? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob?

Pracovníci oddělení veřejných zakázek mají vysokoškolské vzdělání. Během roku se účastní odborných školení v oblasti veřejných zakázek a studují rozhodovací praxi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V případě podjatosti či střetu zájmů některého z pracovníků oddělení veřejných zakázek, sdělí pracovník tuto skutečnost svému nadřízenému a přípravou a realizací veřejné zakázky bude pověřen další z pracovníků veřejných zakázek.

10. Kolika správních deliktů dle ust. § 120 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách se kraj dopustil v souvislosti s veřejnými zakázkami zadanými po listopadu 2008?

Liberecký kraj se dopustil 2 správních deliktů dle ust. § 120 Zákona v souvislosti s veřejnými zakázkami zadanými po listopadu 2008. V obou případech se jednalo o veřejné zakázky, které byly administrovány externím administrátorem.

11. Který útvar popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za přípravu veřejných zakázek?

Veřejné zakázky malého rozsahu jsou realizovány jednotlivými odbory. Hejtman zmocňuje vedoucí odborů a jejich určené zástupce k podpisu smluv uzavíraných na základě zadání veřejných zakázek. Jedná se o veřejné zakázky na dodávky a služby s předpokládanou hodnotou do 500.000 Kč bez DPH a na stavební práce s předpokládanou hodnotou do 1.000.000 Kč. U veřejných zakázek na dodávky a služby s předpokládanou hodnotou od 500.000 Kč do 1. 000.000 Kč bez DPH a  na stavební práce s předpokládanou hodnotou  od 1.000.000 Kč d0 3.000.000 Kč bez DPH vykovává úkony zadavatele rada kraje. Příprava veřejné zakázky malého rozsahu je konzultována s oddělením veřejných zakázek. Za přípravu a realizaci veřejných zakázek, zadávaných dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách ve znění pozdějších předpisů   je   odpovědný   odbor   investic a  správy nemovitého majetku - oddělení veřejných zakázek.

12. Který útvar popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za kontrolu realizace veřejných zakázek?

Za administraci veřejných zakázek dle zákona odpovídá oddělení veřejných zakázek, za kontrolu administrace veřejných zakázek malého rozsahu odpovídá příslušný odvětvový odbor a za realizaci veřejné zakázky po podpisu smlouvy se zhotovitelem je odpovědný investor – tedy Liberecký kraj, v gesci příslušného vedoucího odboru.

Příloha k odpověďi: Směrnice rady LK č. 1/2012 (__)

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky