Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Informace o kvalitě služeb ČD, a.s.

Ing. Kateřina Jandlová

odborný zaměstnanec právního oddělení

  • 01. 10. 2020 13:09

Sdílet článek

Předmět žádosti: žadatel požadoval poskytnutí informace na následující dotazy

  1. Vyhodnocujete pravidelně odchylky mezi deklarovanými (zasmluvněnými) parametry kvality vypravovaných spojů a skutečností?
  2. Jakým způsobem, v jaké míře podrobnosti, jak často a s jakým odstupem probíhá tento monitoring?
  3. Získáváte tyto informace ze strany společnosti České dráhy a.s. nebo je shromažďujete vlastními silami? Pokud je reportují ČD, v jaké formě a jak často?
  4. Registrujete stížnosti na tyto odchylky ze strany veřejnosti? Přesahují tyto podle vás únosnou mez?
  5. Zveřejňujete informace o plnění parametrů kvality? Pokud ne, neuvažujete o tom, aby cestující viděli, že objednatel sleduje kvalitu služeb poskytnutých za veřejné prostředky?

Odpověď na žádost: K výše uvedeným dotazům KÚ LK sdělil následující:

  1. Ano, odchylky jsou pravidelně vyhodnocovány.
  2. Dopravci jsou povinni za každý kalendářní měsíc plnění smlouvy zpracovat a Libereckému kraji předat měsíční výkazovou zprávu, jejíž součástí jsou vždy minimálně následující části a informace:

 - výkaz skutečně realizovaného dopravního výkonu za příslušný kalendářní měsíc;

 - přehled neuskutečněných dopravních výkonů a vadných dopravních výkonů;

 - přehled o spolehlivosti nasazení vozidel;

 - přehled o přesnosti poskytovaných dopravních služeb;

 - informace o provozních nepravidelnostech v případě významného zpoždění spoje; 

 - informace o neodbavení všech cestujících.

Měsíční výkazovou zprávu je dopravce povinen zpracovat a doručit nejpozději do 45 dnů po ukončení příslušného kalendářního měsíce (v elektronické podobě). V jednotlivých smlouvách jsou uvedeny konkrétní požadavky na vozidla a dopravní výkony, které jsou pro dopravce závazné. Smlouvy jsou uveřejněny v registru smluv.

  1. Informace o plnění smluv jsou získávány od dopravců (forma a četnost viz výše v bodě 2) a současně jsou získávány „vlastními silami“. Společnost KORID LK, spol. s r.o. je krajem pověřena k vykonávání kontrolní činnosti dopravců. Informace o přesnosti poskytovaných služeb jsou získávány automaticky z centrálního dispečinku CED IDOL. 
  1. Ano, stížnosti registrujeme napříč všemi drážními i autobusovými dopravci, jedná se o jednotlivé případy. Zjištěná neplnění smluv jsou řešena s dopravci s cílem zajistit bezodkladnou nápravu a komfort pro cestující.
  2. Informace o plnění parametrů kvality nejsou zveřejňovány, o jejich zveřejňování zatím nebylo uvažováno.

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky