Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který současné standardy splňuje.

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte web Libereckého kraje. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Přeskočit navigaci a přesunout k obsahu Přeskočit obsah stránky a přesunout k patičce

Soulad umístění příčného práhu Z12 230B s Technickými podmínkami 85 – zpomalovací prahy

Ing. Kateřina Jandlová

odborný zaměstnanec právního oddělení

  • 25. 03. 2021 12:35

Sdílet článek

Předmět žádosti: žadatel požadoval následující informace:

  1. Odůvodnění kladného stanoviska vydaného Městským úřadem Česká Lípa, odborem dopravy a informace o tom proč Městský úřad Česká Lípa, odbor dopravy použil ve své odpovědi nepravdivé informace.
  2. Stanovisko, zda-li je příčný práh Z12 230B umístěn v souladu s Technickými podmínkami 85 – zpomalovací prahy (dále jen „TP 85“).

Odpověď na žádost:

Ad 1) KÚ LK odmítl poskytnout informace týkající se této části dotazu a to s ohledem na ust. § 2 odst. 4 zákona o svobodném přístupu k informacím. O tom KÚ LK vydal rozhodnutí podle § 15 odst. 1 zákona o svobodném přístupu k informacím, které  bylo žadateli zasláno.

Ad 2) K druhému bodu, zda je příčný práh Z12 230B umístěn v souladu s TP 85, KÚ LK, sdělil, že technické podmínky TP 85 nejsou striktním závazným právním předpisem. Vždy je nutno posoudit a zohlednit konkrétní situaci i účel, za nímž je dopravní značení umístěno v dané lokalitě. Pokud je v zájmové lokalitě povolena maximální rychlost 50 km/h neznamená to, že řidič této rychlosti musí skutečně dosahovat, ale to, že v daném úseku nebude tuto rychlost překračovat. Je však povinen zohlednit nejen stavebně technický stav vozovky, ale také další rizika, na která musí být schopen včas zareagovat. Jedná-li se o obydlenou lokalitu či místo s vyšším výskytem pěších na komunikaci bez chodníků, je zcela žádoucí, aby při průjezdu dbal zvýšené opatrnosti, jako bezpečnostní opatření v takovém případě lze dosáhnout i umístěním příčných prahů.

Jaký byl důvod pro schválení stanoviska pro řešené OOP, KÚ LK nemůže sdělit, neboť se nejedná o záležitost, která by spadala do jeho působnosti. Řešení této otázky spadá do působnosti Městského úřadu Česká Lípa, odboru dopravy.

 

Sdílet článek

Zpět
Přeskočit patičku a přesunout na konec stránky Zpět na začátek stránky